Rozgrzewka trwa jedynie 10-15 minut, a mimo to wiele osób ją pomija. Albo zapominają o niej, albo ją lekceważą. To poważny błąd. Kiedy mięśnie nie są rozgrzane – nie jesteśmy przygotowani do treningu, a po treningu pominiemy długotrwałe rozciąganie mięśni, zagrożenie kontuzją i urazami jest znacznie większe.

Poważna kontuzja może być bolesna i trwać bardzo długo. Taka sytuacja uniemożliwi Ci ćwiczenia przez najbliższy czas, dodatkowo może skutecznie zniechęcić Cię do treningów w przyszłości.

Rozgrzewka (z krótkotrwałym rozciąganiem) przed amatorskim treningiem jest uniwersalna – sprawdzi się przed każdym treningiem, niezależnie jakie partie mięśni będziesz aktywować. Taka rozgrzewka trwa do 15 minut i płynnie możesz przejść z niej do treningu.

Po treningu pamiętaj o długotrwałym rozciąganiu. Rozciąganie po treningu pozwoli Ci zminimalizować zakwasy.

Regularne rozciąganie sprawi, że będziesz bardziej sprawna na codzień, oraz w dłuższej perspektywie. Być może nie wiesz, że przyczyną słabnącej sprawności fizycznej osób w podeszłym wieku jest często brak rozciągania się – kiedy się  nie rozciągasz, mięśnie się skurczą i z czasem stracisz możliwość ruchową.

Trening można porównać do formy opowiadania – musi składać się z:

  • wstępu – rozgrzewki z krótkotrwałym rozciąganiem,
  • rozwinięcia – treningu,
  • i zakończenia – długotrwałego rozciągania

Pamiętaj o tym, bo inaczej Twoja przygoda ze sportem nie skończy się dobrze, a tego byśmy nie chciały  🙂

 

 

Comments (1)

  1. thank you

    20 Sty, 2018 Odpowiedz

Leave a comment