Po pierwsze musisz zrozumieć dlaczego sięgasz po przekąski.

Dwa główne powody to potrzeba żucia i potrzeba zajęcia czymś rąk. Uczucie głodu czy apetyt są na dalszym planie. Przypomnij sobie święta spędzone z bliskimi, spotkania ze znajomymi, seans w kinie, czy wieczór przed telewizorem. Wyobrażasz sobie te chwile bez podjadania? 🙂 Zakładam, że nie. A dlaczego? Ponieważ bez przekąsek byłoby nudno. Kiedy ręce są zajęte i dodatkowo możesz gryźć jest zdecydowanie przyjemniej.

Bardzo trudno byłoby Ci całkowicie zrezygnować z podjadania. Na szczęście nie ma takiej potrzeby. Jeśli przeczytasz ten artykuł do końca, otworzą Ci się oczy jak wiele zdrowych przekąsek masz do wyboru.

Zacznijmy od produktów przetworzonych – takich, których sama natura nie mogłaby stworzyć.

Batony

Jeśli masz ochotę na coś naprawdę słodkiego, one zabiją potrzebę sięgnięcia po czekoladki. W sklepach jest ogromny wybór zdrowych batonów. Kiedy będziesz wybierać coś dla siebie patrz na skład tych smakołyków, bo zdarzają się w nich niepożądane dodatki takie jak cukier, syrop glukozowy itd. Zawsze szukaj produktów, które mają krótki i naturalny skład.

Jedyne 100% naturalne batony jakie znalazłam, to te, które możesz zobaczyć na zdjęciach poniżej.

Ich ceny wahają się od 2 do ponad 4 zł. Zdecydowanie najtaniej wychodzi zakup większej ilości sztuk przez internet , ale najpierw kup sobie jedną sztukę na spróbowanie w sklepie, bo…. mogą okazać się dla Ciebie zbyt słodkie! 🙂

Muesli

Podobna sprawa jak z batonami – też wybór jest ogromny i trzeba czytać skład. Pamiętaj, że jeśli lubisz jeść muesli z mlekiem, mleko nie sprzyja zdrowiu (m.in wypłukuje wapń z kości) i płaskiemu brzuszkowi. Pobudza apetyt i sprzyja wzdęciom.

Chrupki błonnikowe

Często smakowe i dosładzane, zrobione głównie z pszenicy – takich unikaj, bo to nic dobrego. Szukaj bez dodatku cukry i z minimalną, lub zerową zawartością pszenicy. Chrupki błonnikowe wywołują uczucie sytości i świetnie się je chrupie przy filmie 🙂 Nie są też tak bardzo słodkie jak batony z suszonymi owocami, więc dzięki temu zjesz ich trochę więcej (ale nie całą paczkę na raz!) i zabijesz głód.

Ciastka

W większości „zdrowe ciasteczka” niestety nie są zdrowe, a przynajmniej nie na 100%. A jeśli już, cena za małą paczkę może być zbliżona do 10zł. Od czasu do czasu można sobie zaszaleć z takimi „frykasami”, ale pamiętaj, że jeśli zjesz klika ciastek, które mają kilka procent cukru, nic się nie stanie. O ile to co jesz ogólnie – Twoja jest prawidłowa i nie zawiera dużo produktów, które podnoszą cukier we krwi. (Jeśli masz ochotę zamówić prawidłową, indywidualną dietę dla siebie – zapraszam do kontaktu).

Gorzka czekolada

Zwróć uwagę, aby zawartość cacao były przynajmniej 70%. Im więcej cacao, tym lepiej dla Twojego zdrowia i sylwetki. Jedną kostkę takiej czekolady wręcz powinnaś jeść codziennie.

I produkty prosto z natury

Orzechy, suszone owoce i nasiona

Przejdź się do działu z bakaliami i zobaczysz jaki masz wybór 🙂 Nie przejmuj się tym, że orzechy są tłuste i ciężkie – to są zalety. Orzechy zawierają potrzebne, zdrowe tłuszcze i szybko Cię nasycą. Dzięki suszonym owocom pozujesz słodki smak. A dla zajęcia rąk idealny jest słonecznik niełuskany.

Chipsy warzywne i owocowe

Jeśli masz specjalną suszarkę, możesz w niej sama wysuszyć pokrojone jabłka, truskawki, buraki i co tylko zechcesz. Możesz też w sklepach dostać gotowe chipsy. Ja najbardziej polecam ci jabłkowe. Te owoce rewelacyjnie działają na układ trawienia i sprzyjają odchudzaniu, a słodko-kwaśny smak jest zniewalający.

Świerze owoce i warzywa

Próbuj takich, jakich jeszcze nie jadłaś i w takiej formie jak jeszcze nie miałaś okazji zjeść. Sałatki owocowe z dodatkiem bakalii są świetnym i ciekawym rozwiązaniem.

 

Nie zapomnij podzielić się tym artykułem z bliskimi – niech skorzystają! 🙂

 

Na ten temat nagrałam video – masz je poniżej. Myślę, że będzie dobrym dopełnieniem tego wpisu.

Leave a comment