Jak przestać jeść słodycze i przyzwyczaić się do zdrowej diety?

Wiele ludzi co roku obiecuje  sobie, że nie będą jeść słodyczy, lub przynajmniej je ograniczą, zaczną trenować i ogólnie będą bardziej dbać o swoje zdrowie i sylwetkę.

Dziś skupimy się na tym jak ogarnąć sprawę ze słodyczami i ogólnie śmieciowym jedzeniem, bo mam wrażenie, że to jest największy problem.

Muszę jednak zaznaczyć, że samo czytanie tego artykułu nic Ci nie da. Jeśli chcesz mieć efekty, musisz  przestać dumać w obłokach i wziąć sprawy w swoje ręce. Więc najpierw przeczytaj ten artykuł do końca, a później zastosuj moje rady w praktyce 🙂

Często słyszę, że ktoś nagle chce zmienić swoje nawyki. Szybkie zmiany są dobre, nawet  powiedziałabym, że są najlepsze, jednak trzeba podejść do tego z głową.

Jeśli na co dzień odżywiasz się niezdrowo (bardzo ogólnie rzecz ujmując – nie będę wchodzić teraz w szczegóły jakie produkty będą działać na Ciebie korzystnie, a jak nie –  wcinasz cukier, nie patrzysz na składy produktów, a owoce i warzywa jadasz w znikomych ilościach) i postanowisz, że od teraz koniec z tym…

Wiesz co się stanie? Dopadnie Cię strach i zwątpienie, poniewaz okaże się, że nie masz co jeść! Więc albo zostanie Ci głodowanie, albo jedzenie tego co masz pod ręką, czyli porażka na samym starcie.

Na początku jest najtrudniej. Nigdy wcześniej nie miałaś z tym tematem nic wspólnego i jak zaczniesz czytać na forach co można jeść, a czego nie można, szybko się przekonasz jak wiele jest sprzecznych informacji  – niektórzy przekazują dalej jakieś mity, inni opisują to co przeczytali, lub nauczyli się z książek (mimo, że sami nie mają efektów) a jeszcze inni dzielą się tym, co na nich zadziałało. Problem jest taki, że nie jesteś w stanie odróżnić, kto był autorem jakiejś opinii, nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie – na forach najwięcej jest osób anonimowych. A już nie mówiąc o tym, że nawet jeśli dotrzesz do prawdy – do informacji które pomogły danej osobie, to nie znaczy, że będą one również dobre dla Ciebie. 

Czyli co masz zrobić? Potrzebujesz konkretnego planu, z którego dowiesz się co robić, a następnie zastosuj się do niego w 100% – nie modyfikuj go, nie kombinuj, nie poddawaj w wątpliwość, tylko w pełni  zaufaj osobie od której masz plan i po prostu sprawdź go. 

Jeśli zdobędziesz już plan, przygotuj się do jego realizacji.

W zależności od zaleceń w planie pozbądź się z domu jak najszybciej tego co Ci szkodzi, lub ukryj to przed sobą. Jest opcja, że np. raz w tygodniu  będziesz mogła sobie zrobić dzień oszukanego posiłku, lub cału dzień w którym będziesz jadła śmieci, więc w takim wypadku, skitraj sobie gdzieś to,  co będzie dozwolone tylko w tym jednym dniu. Jeśli jeszcze nie wiesz co to są dokładnie te „śmieci”, wstępnie powiem Ci, że spokojnie możesz wyrzucić, lub ukryć przed sobą  wszystkie słodycze i ogólnie produkty, które w składzie mają podejrzane nazwy i cukier.

Jeśli nie będziesz tego widziała, zdecydowanie łatwiej będzie ci się powstrzymać. 

Po wyczyszczeniu mieszkania, wybierz się na  dłuższe zakupy. Dłuższe dlatego, że pierwszy raz, kiedy będziesz musiała czytać składy produktów (składy, a nie tabele wartości odżywczych! Na początku wartości odżywcze nie powiedzą Ci zbyt wiele), będziesz szukała zdrowych zamienników, może zajać ci trochę więcej czasu niż do tej pory, jednak bądź spokojna- szybko zornentujesz się co i jak i z każdym kolejnym wypadem, zakupy będziesz robić coraz szybciej 🙂

A więc masz plan, pozbyłaś się, lub schowałaś śmieciowe i niedozwolone żarcie, masz masę pysznego zdrowego jedzonka… i co teraz?

Teraz zacznie się być może dość trudny czas. Chociaż też niekoniecznie 😉 Dziewczyny, które zamawiają u mnie dietę często są w szoku, że tak łatwo im to przychodzi, ponieważ myslą, że skuteczna dieta musi być bardzo restrykcyjna, a okazuje się, że mogą jeść naprawdę baaardzo wiele ulubionych produktów 😉

Tak czy siak, kluczowe są pierwsez 2 tygodnie, ponieważ to jest czas, kiedy organizm przyzwyczaja się no zmian. Trochę będzie mu brakować tego, do czego został przyzwyczajony. Jednak po tych pierwszych 2 tygodniach, kiedy przywykniesz  do nowego sposobu odżywiania, będziesz „w domu”. Będzie to dla Ciebie normalnie, a po miesiącu pokochasz Twóje nowe nawyki, ponieważ po takim czasie będzie widać pierwsze efekty i będziesz czuła się dobrze jak nigdy wcześniej – będziesz lekka, pełna energii, optymizmu i nie ukrywajmy, że będziesz też z siebie bardzo zadowolona.

I teraz chyba najważniejsza rzecz. Nie podchodź do diety jak do… diety! Nigdy nie bądź na diecie, nigdy nie miej w głowie myśli, że skończysz tą dietę. Wszyscy, którzy tak mówią nie rozumieją w czym rzecz.

Prawidłowy sposób odżywiania to nie jest coś na chwilę – jeśli bodźcem do takich zmian jest twoja sylwetka, to bardzo dobrze – zyska na tym również Twoje zdrowie. Jednak jeśli chcesz schudnąć, a później wrócić do wcześniejszych nawyków, jak myślisz co się stanie? Wrócisz do poprzedniego wyglądu. Nic nie trwa wiecznie. Jeśli nie podlewasz kwiatka, uschnie, jeśli nie dbasz o związek… także uschnie. Jeśli nie dbasz o prawidłowe odżywianie, przytyjesz, stracisz zdrowie i tyle z tego będzie.

Ty nie mas zaczynać „diety” – bo to po prostu sposób odżywiania. Więc każdy ma jakąś dietę. Ty po prostu masz zacząć jeść zdrowo i stopniowo zmieniać swoje nawyki na lepsze.

Och, a jeśli ja tak bardzo kocham jeść?! Zapewniam Cię, że nie tylko Ty – ja również. Jeśli nigdy jeszcze nie jadłaś zdrowo, nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie pyszności Cię omijają  i nawet nie wiesz, że ważne jest nie tylko co się je, ale także jak się je. Sposób w jaki jemy jest bardzo ważny, i nie mam tylko na myśli częstych posiłków.

Poza tym być może cię pocieszę – czesto w planach żywieniowych stosuje się takie oszukane posiłki, lub nawet całe dni, w których możesz jeść WSZYSTKO. I jeśli dieta na pozostałe 6 dni jest prawidłowo rozpisana, taka jednodniowa razpusta, dodatkowo podkręci Twój metabolizm, więc nawet nie będziesz mieć wyrzutów sumienia z tego tytułu, ponieważ będzie to dla ciebie korzystne.

Dodam jeszcze tylko co robić, kiedy już naprawdę nie możesz powstrzymać się od szkodliwych rzeczy. 

Przetestuj sobie zdrowe zamienniki – szukaj czegoś co jest dozwolone w Twoim planie i co zabije Twoją ochotę na śmieci.

U mnie np. Świetnie działa kawa zbożowa, a kiedy jest z mlekiem migdałowym to już w ogóle rewelacja, szczególnie, kiedy mam ochotę na jakąś czekoladę, czy batona,

Smakowe gumy do żucia, soki, smoothie i owoce likwidują mój apetyt na cukierki, żelki itd, a kiedy mam chęć na castko sięgam na po orzechy.

To były jedne z takich głównych trików , które pomogą Ci przejść na zdrowy spodób odżywiania się. Jeśli potzrebujesz planu żywieniowego i zasad, które pomogą Ci w zdrowy i rozsądny sposób  pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej, napisz do mnie na Fb, Instagramie, lub zajrzyj TUTAJ.

Mam nadzieję, że te porady będą dla Ciebie pomocne, że to wykorzystasz i bardzo szybko przekonasz się, że życie ze zdrowymi nawykami daje masę radości i satysfakcji 🙂

 

A tutaj ten sam temat w formie video 😉

 

Leave a comment