Kiedy udostępniam filmy na których pokazuję ćwiczenia, dostaję pytania „ile powtórzeń?”, „ile serii?”, „jakie obciążenie?” itd.

To pytania, na które odpowiedzi będą inne w zależności od tego kto je zadaje 🙂

Jeśli nie wiem jaki jest Twój stopień zaawansowania, jaka jest Twoja sytuacja zdrowotna i co chcesz osiągnąć nie mogę powiedzieć Ci nawet mniej więcej ile powtórzeń, serii powinnaś zrobić, czy jakiego ciężaru powinnaś używać.

Kiedy wiem o Tobie więcej, wtedy dopiero mogę nakreślić Ci ile mniej więcej powinnaś robić powtórzeń, z jakim ciężarem i ile serii będzie najlepsze w Twoim przypadku.

Wiem, że są osoby, które powiedzą ci, że dokładnie tego dnia powinnaś zrobić tyle i tyle, a  za tydzień tyle i tyle… ALE nikt tak na prawdę nie wie ile Ty jesteś w stanie zrobić powtórzeń – to mogą być tylko czyjeś domysły.

Trener personalny (w tym ja 😉 ) może powiedzieć ci dokładnie ile razy w tygodniu powinnaś robić trening, jaki rodzaj aktywności fizycznej, jaki powinien być czas i tempo treningu oraz jakie konkretnie ćwiczenia będą dla ciebie najbardziej skuteczne, oraz jak prawidłowo je wykonywać.

Ciężar powinien stawiać ci spory opór, ale nie tak duży, by działało to na niekorzystnie na technikę.

Co do ilości powtórzeń zawsze polecam robić tyle, ile jesteś w stanie. Jeśli ostatnie powtórzenia są dla Ciebie wyzwaniem to znaczy, że jest to odpowiednia ilość. Po krótkiej przerwie, powtórz jeszcze raz, lub dwa razy tyle samo powtórzeń z takim samym ciężarem.

Staraj się zwiększać ciężar, a nie ilość powtórzeń. I zawsze rób kilka serii – dzięki nim zrobisz więcej, ponieważ między seriami będziesz miała chwilkę odpoczynku.

 

Comments (1)

  1. Dla każdego kto walczy aby zmienić swoje ciało ważne jest aby był cierpliwy i konsekwetny.
    ” Kto stawia sobie cel doskonałości , osiąga wiecej niż przeciętność i kto stawia sobie za cel przeciętność , nie osiągnie nawet tyle . „

    19 Sty, 2018 Odpowiedz

Leave a comment