Wiele osób praktykujących ćwiczenia siłowe zapomina o ćwiczeniach kondycyjnych (i na odwrót, ale w tym poście skupię się na kondycji).

Treningi dadzą Ci najlepsze efekty jeśli chodzi i o wygląd twojego ciała i o zdrowie, jeśli będziesz robić treningi siłowe i kondycyjne. 

Serce i płuca

Serce jest mięśniem i podobnie jak inne mięśnie da się je wyćwiczyć – poprawić jego pracę i wytrzymałość. Kiedy stopniowo zwiększasz natężenie pracy całego ciała, np. kiedy zaczynasz biec, serce również pracuje mocniej. Musi ono dostarczyć więcej tlenu do mięśni, przez co musi też pompować coraz więcej krwi.

Ten proces oddziałuje także na płuca, bo to właśnie dzięki nim tlen może dostać się do krwi. Przez to zwiększa się efektywność ich pracy.

Dzięki ćwiczeniom kondycyjnym jednocześnie poprawia się funkcjonowanie układu krążenia i układu oddechowego.

Kiedy trenujesz regularnie ciało zaczyna się przyzwyczajać do takiego wysiłku, przez co tlen we krwi zaczyna być lepiej przyswajalny przez wszystkie komórki ciała. Wtedy serce zaczyna być wolniej i mocniej

Wiele ludzi decyduje się na ćwiczenia kondycyjne (aeroby/cardio) właśnie ze względu na serce, płuca i układ krążenia. Jednak nie zapominajmy o dodatkowej korzyści, jaką jest przyspieszenie metabolizmu.

Podkręcenie metabolizmu

Kiedy regularnie wykonujesz ćwiczenia kondycyjne, jedzenie szybciej zamienia się na energię.

Więc ćwiczenia kondycyjne + nieprzejadanie się = szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Wybierz coś dla siebie

Wybór w ćwiczeniach tego rodzaju masz naprawdę ogromy! Ważne, jest, abyś wybrała taki rodzaj, który sprawi ci przyjemność – wtedy będziesz podchodzi do treningów z wielkim entuzjazmem i nie będziesz miała problemu z brakiem regularności 🙂

Przykładowe ćwiczenia kondycyjne:

  • bieganie
  • pływanie
  • jazda na rowerze
  • jazda na rolkach
  • taniec
  • szybki marsz
  • orbitrek
  • specjalne zestawy ćwiczeń cardio 
  • trening siłowy w szybszym tępie z mniejszym obciążeniem (przysiady, pompki, brzuszki itd.)
  • skakanie na skakance

Pamiętaj, aby stopniowo zwiększaj długość i intensywność treningów. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, ale też nie zapominaj, że jesteś coraz silniejsza i możesz coraz więcej 🙂

Comments (2)

  1. Śmieszą mnie osiłki z siłowni którzy to niby uważają się za wysportowanych, ale kondycyjnie to totalne dno.

    26 Mar, 2018 Odpowiedz
    1. Albo ktoś dźwiga wielkie ciężary, albo biega maratony. Każdego kręci coś innego.
      Ważne, żeby treningi i efekty dawały satysfakcję danej osobie 😉

      22 Kwi, 2018 Odpowiedz

Leave a comment