Kuszący kolor, słodki smak i egzotyczny aromat – za to kochamy banany. Warto dowiedzieć się jak te pyszne owoce wpływają na nasze zdrowie. Jeśli będziesz spożywać je regularnie, będą miały na Ciebie rewelacyjny wpływ. Pamiętaj, że zdrowie, to także wygląd! Jeśli masz problemy ze zdrowiem, lub cierpisz na niedobór witamin, odbije się to nie tylko na twoim samopoczuciu, ale także na skórze, włosach, paznokciach i wadze).

Co zawierają banany:

  •  minerały jak selen, cynk, jod, miedź, potas i magnez, a także sporą dawkę witaminy A, C, E i B;
  • przeciwutleniacze (czyli antyoksydanty – substancje, które chronią nas przed wszelkimi chorobami – od przeziębień po nowotwory);
  • błonnik, który m.in przyczynia się do mniejszego wchłaniania szkodliwych substancji zawartych w pożywieniu, obniża stężenie glukozy we krwi, normuje regularność wypróżnień i powoduje uczucie sytości;
  • pektyny – korzystnie wpływają na pracę jelit, pomagają utrzymać prawidłowe stężenie glukozy we krwi, redukują zawartość złego cholesterolu, oczyszczają organizm z toksyn;

Jeżeli zależy ci na utracie centymetrów, jedz niedojrzałe banany – mają niższy indeks glikemiczny. Lecz jeśli zależy Ci na przeciwutleniaczach w nich zawartych jedz żółte banany – mają wyższy Indeks Glikemiczny, przez co są bardziej „tuczące”, lecz pomagają ochronić nasz ogranizm przez chorobami.

Ja wybieram zawsze zielone banany głównie z powodu moich upodobań smakowych 😉 Jeśli chcesz schudnąć, a kochasz żółte banany i chcesz skorzystać z jak największej ilości przeciwutleniaczy, ogranicz inne produkty, które zawierają wysoki IG (przede wszystkim zacznij od wyrzucenia słodyczy i innych sztuczności). Jeśli chcesz, abym przygotowała dla Ciebie indywidualny plan treningowy oraz plan żywieniowy, zerknij tutaj, lub napisz do mnie na Facebooku, lub Instagramie (linki do moich profili znajdziesz u góry strony 🙂

Nie wiem jak Ty, ale ja lecę zjeść banana 😉 Na zdrowie!

Leave a comment